Friday, July 23, 2010

DARI KAKI TANGGA KE MENARA !!!!

Dari Kaki Tangga Ke Menara


Peruntukkan secebis dari masa mu nan terluang...
Mengimbasi kembali.. suka duka masa nan silam...
Ditempuhi bersama setiap cabaran yang datang...
Pengalaman yang pahit dan manis tak terlupakan...

Dari bawah setangga ke setangga kita mendaki
Kita jatuh terluka dan bangkit melangkah kembali
Dengan rasa percaya pada keupayaan diri
Tiada yang mustahil dihadapi..

Demikian kebalnya ikatan kita... demikian eratnya jalinan rasa..
Keyakinan diiringi doa.... Begitu percintaan kita... sebati dengan cita-cita... merancang kehidupan hari muka....



Aku gembira menyaksikan
kau beroleh kejayaan
dulu dikaki tangga kini di menara
jangan kau lupa masa silammu
dan mereka yang membantu
moga tak kau abaikan
amanah dan kewajipan....

Ada kenangan tentang lagu Fauziah Latiff ni.... sewaktu saya pertama kali masuk ke UKM tahun 2001... seorang Ustazah di sekolah saya meminta saya mendengar lagu ini dan memahami liriknya kerana katanya ia ibarat kata-katanya kepada saya.... saya sungguh terharu dan lebih terharu tak lama kemudian Ustazah kesayangan saya ini meninggal dunia akibat barah rahim... Arwah dikebumikan di negeri kelahirannya iaitu Terengganu dengan meninggalkan 2 zuriat... Moga rohmu dicucuri rahmat Ustazah Zanariah...

Untuk para pelajar kesayanganku yang kini di Universiti.. selamilah lirik lagu ini kerana ia ibarat kata-kata saya kepada kamu semua...

1 comment:

Unknown said...

isk3..
adeh..
mata saya masuk habuk la plak..