Thursday, October 28, 2010

28 OKTOBER 2010 (KHAMIS)

hari ini aku tiba-tiba terfikir untuk berpindah ... sekali lagi selepas aku melakukannya pada tahun 2009 (jun)... aku sudah dapat berpindah tetapi atas sebab-sebab tertentu ianya dibatalkan... kini sekali lagi aku merasakannya... merasakan untuk berpindah...


Entah mengapa hati ini merasakan sudah tidak dapat bertahan lagi duduk di sekolah terbaik di sabah ini... prestasi aku makin merosot.... tidak seperti waktu aku baru sampai ke sini iaitu 2007 - 2009 ... semangat ku sentiasa berkobar-kobar dan sentiasa ingin lakukan yang terbaik...


Tahun ini 2010, aku rasakan tahun terburuk bagi diriku... anugerah APC yang aku terima juga tidak mampu untuk membarakan semula semangat diriku... aku seperti hilang arah.... tidak ada sudah keninginan melakukan yang terbaik... bagi diriku ianya sudah berlalu dan berakhir... apakah salahku?


Aku sudah merasakan tidak ada apa-apa lagi aku boleh lakukan untuk membantu sekolah ini. Aku makin gagal mendidik pelajar menjadi pelajar yang baik... gagal mendidik pelajar memahami add math dengan baik... result makin teruk.... sentiasa corot dalam zon sql... apa lagi daya aku... daripada ianya berterusan dan memberi impak buruk pada imej sekolah , mungkin ada baiknya aku undur diri awal2.. kasi peluang pada mereka yang lebih baik dari diriku....


INSYAALLAH JUN 2011 AKAN KU TINGGALKAN SEKOLAH INI UNTUK MENCARI KESEMPURNAAN DIRI YANG BELUM KU TEMUI...

5 comments:

Azwan Halik said...

alah cikgu...nda smpt la kta jmpa lg ne...

Unknown said...

sir..are u really confirm wit dis???huhu..sedih owh bila sir ckp mcm ni...

Mohd Sham Saiman said...

cari la diri yang selama ini menunggu-nunggu setia dikenali..dan apabila sudah mengenalinya...sudah pasti anda bersyukur kepada tuhan yg sudah lama menanti-nanti kepulanganmu.

Berhijrah la bro jika itu yg terbaik buatmu.

dakwat bertinta said...

salam sir... sy dan irfa nak berterima kasih dengan sir tuk selama ne.. kami harap sir dapat terus bertahan dekat smesh.. sir byk motivasikan kami selama ne.. kami harap sir dpt mempertimbangkan lagi keputusan sir..huhu

azamku al-fateh said...

assalammualaikum sir.^^sir,mesti kuatkan hati sir..sir jugk slalu ckp hidup x semestinya senang....hehe tujuan belajar kita pa ??utk hidup kan...:P suda2x sir..yg penting sir mesti sabar n ceria selalu.NEVER GIVEUP.ALLAH sentiasa ada:P